Thaiseboot & Boonapanich

Bijzondere boot voor bijzonder gezelschap

De Thaiseboot & Varend museum

Een bijzondere verhaal de Boonapanich
De Boonapanich is een originele 'Launch en gebouwd in de oude Thaise hoofdstad Ayuthaya op een werf aan de oever van de Chayo Praya rivier op de voormalige scheepswerf van de V.O.C. van 1632 tot 1776. Als vereniging Vrienden van de Boonapanich proberen we dit scheepje door vrijwilligers in de vaart te houden. U bent welkom.

Onze salonboot voldoet aan alle vereiste wet- en regelgeving en is in het bezit van een geldige exploitatievergunning (Zone 1, Amsterdam Centrum).

Kosten. max 12 personen

Prijs per uur € 150,00  van maandag t/m vrijdagmiddag. Van vrijdagavond tot zondagavond en feestdagen € 165,00 per uur. Incl. 6% btw.                                                                 Excl.€ 0,65 p.p.vermakelijkheidsretributie en € 12,50 reserveringskosten.                                                          Houd het betaalbaar. Om het betaalbaar te houden mag u bij ons zelf uw eigen drank en hapjes meenemen.

Verlichte kunstwerken in Amsterdam Winter 2018/2019

Neem je vrienden, familie, buren, collegae etc. mee met de overdekte Thaise boot Boonapanich!                

Het is weer licht in de stad tijdens de donkere dagen in december en januari.Van 30 november t/m 19 december 2018 en van 2 t/m 20 januari 2019 kan je met ons meevaren langs al die mooie verlichte kunstobjecten. We maken er een gezellig feestje van! Inclusief gratis gluhwein, warme chocomel en een lekkernij.We varen slechts 1 x per avond uit, zodat we alle verlichte kunstwerken langs de vaarroute rustig kunnen bekijken. Uitsluitend besloten gezelschappen t/m 12 personen. Deze vaartochtjes worden georganiseerd en uitgevoerd door Mark en Cynthia van AmsterdamBoatHosts. Vraag vrijblijvend een offerte via: amsterdamboathosts@outlook.com

Hiernaast ziet u foto's van de werf in Thailand

Geweldig om te zien dat deze boten uiterst nauwkeurig worden gebouwd zonder werktekeningen. Er wordt teakhout gebruikt wat zo hard is dat je er geen spijker in krijgt. Vele verbindingen zijn met houten spieën en pek met elkaar verbonden. Tussen de naden wordt de kier gedicht gebreeuwd. Deze tactiek passen we ook hier in Amsterdam nog steeds toe. Wij hebben wel de 100 pk Gardner motor omgeruild voor een 24 pk Yanmar. Deze werf was voorheen de Factory van de VOC in 1672. Dat verbindt Thailand tot de dag van vandaag met onze Hollands water beleving.